bajs-csn

häromdagen anmälde jag till csn att jag antagligen kommer tjäna mer än vad dom tillåter en att göra om man går på studiebidrag. eftersom dom bara tillåter att man tjänar 55000 kr innan skatt det här halvåret är det ganska lätt att man går över det om man jobbar lite mer än varannan helg. som jag. iaf, nu har jag fått ett inbetalningskort på vad dom anser att jag är skyldig att betala tillbaka. 431 kr säger dom. och fine, det är väl okay... men idiotiska som dom är så lägger dom även på en administrationsavgift på 100 kr (!) och en ränta på 2 kr. så helt plötsligt är jag skyldig 533 kr. vafan ska dom ha 100 kr för att räknat ut att jag är skyldig dom pengar? räcker det inte med att jag redan behöver betala tillbaka på deras störda studiestöd? suck. blir så less på allt som kretsar kring skolan.

men csn; nu ska ni få era jävla pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback