kalla mig asocial om du vill...

...men om det är något jag stör mig på så är det folk som inte uppfattar signaler, sociala sådana.

ni vet, ni sitter och läser en bok/tidning på tåget, bussen eller varför inte stranden. och när det är som mest spännande eller what ever så kommer den där jobbiga människan fram och ska börja prata om de mest ointressanta saker. och uppfostrad som man är så håller man god min ett tag, hälsar och nickar instämmande åt det personen har att säga. tillslut försöker man lite subtilt titta ner i boken/tidningen igen för att försöka komma bort från pratet. men personen bara fortsätter mala på om ditten och datten... och vad katten gjorde i trädet igår liksom. vad gör man? hur dissar man på ett schysst sätt?

jag blir otrevlig. jag stirrar hårdare ner i boken eller vad det nu kan tänkas vara och mmm:ar mer och mer frånvarande som svar. men vissa personer fattar ändå inte. är det bara jag som stör mig på detta eller?
jag har nämligen en sådan person i mitt hus för tillfället. och jag vill bara springa iväg och gömma mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback