uppsatsämne...

under denna termin ska vi skriva en uppsats. en liten sådan, men den ska vara på franska - såklart. redan innan den 1/2 ska vi ha bestämt ämne. panik. och det är liksom inte vilket ämne som helst... utan vi måste hålla oss inom ramen för ämnena språkvetenskap och litteratur. jippie yeey, liksom.

men hur jävla lätt är det då? jag kan inte bestämma mig för ett ämne redan nu! tänk om jag inte kan slutföra uppsatsen och tänk om jag inte ens kan börja. gah. det här ger ångest. men men... two more days to go.
har iaf fått fram ett ämne som kanske skulle kunna vara intressant - att analysera hur barnböcker översätts från svenska till franska. jag menar, det är ju en hel del kulturskillnad mellan dessa länder. så, allt kan ju inte översättas direkt för de stackars barnen... eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback