jag tog ledigt

image19
jag orkade inte ta mig upp i tid till föreläsningen idag. eller, rättare sagt, så sket jag helt enkelt i att ens försöka. efter 3 nätters pissömn så kände jag mig inte alls motiverad att åka till skolan och lyssna på en föreläsning i två timmar som jag med all sannolikhet endå inte skulle förstå någonting av.
det blev alltså en liten sovmorgon.

för att endå känna mig lite duktig har jag nu äntligen städat mitt rum (eller, är ju inte färdig än.. men det tar sig). det var mer än dags. känns skönt att kunna andas som en normal människa här inne igen. ingen igentäppt näsa pga allt damm. mkt skönt. kanske borde försöka att inte låta det gå så länge mellan varje gång jag städar? men det är samma som med att gå till frisören... det blir helt enkelt inte av förns det verkligen, verkligen, behövs. jag vet, jag är lat. but hey, jag ska försöka.

tänkte att städningen skulle vara en bra distraction från allt som har med M. att göra. tyvärr hade det motsatt effekt. hittade flera saker jag fått av honom under åren. inte minst den finaste tavlan med den underbaraste dikten. tänkte ju sätta upp den i rummet nångång, men nu vet jag inte alls om det blir av. det beror väl på hur det hela slutar. vill inte sitta och bli påminnd om det som gör så ont varje dag. så sadistisk (eller är det nåt annan -ism när man gillar att plåga sig själv?) är jag inte. även om någon kanske kan tro motsatsen ibland...

neh, nu borde jag fortsätta där jag slutade... med städning. önskar jag hade ett större rum så jag kunde få plats med allt jag vill spara. hatar att slänga saker. det går liksom inte.
funderar också på att fixa en till garderob så mina kläder slipper lida.
sen är det jobb. JIPPIE! (not!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback