vaccinering? nej tack!

jävlar va mycket bloggning idag...

mamma tänker ta med mig till vårdcentralen imorn för att få mig vaccinerad. för fästingsjukan. hennes argument är att fästingarna på gotland är smittade med skiten, o att jag, eftersom jag ska dit, borde ta denna spruta. hon kan t.o.m betala åt mig. gulligt mamma, verkligen! men har du glömt vad som hände en gång när du tvingade någon att sticka mig med nål? ja just, jag svimmade. tänk om det händer igen. kan du utsätta din egen dotter för något sådant? *fniss* igen, dessutom. nej, fy! nästan så jag hellre får fästingsjukan... eller nåt. jag vill inte bli stucken!

såg vilken lön jag kommer få. det var ju... ehm, trevligt? jävligt snålt. här märks det inte av någon löneförhöjning inte! får börja jobba oftare om det ska fortsätta vara såhär. jag har ju blivit van med massa pengar. blir inte bättre av att cepe-CSN drar av på studiebidraget bara för att jag råkat tjäna för mycket. dumma låga fribelopp! vad ska jag nu leva på? jag som ska köpa ny dator och teve... och annat. suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback