mer eller mindre perfekt

det där perfekta citatet som skulle passa in i min perfekta hemtenta lyser fortfarande med sin frånvaro. nu är min hemtenta mindre perfekt men det får gå ändå. man kan ju inte vara bäst jämt, även om det är mitt mål. skämt åsido, tentan är näst intill klar. ska bara lyckas knyta ihop säcken på ½ sida... vilket inte borde vara så svårt. ska bara orka ta tag i det. kanske borde jag vila en timme eller två innan, för bäst resultat (stressen, ni vet..). blir nog så.

jag är förövrigt på jakt efter en dator!
brorsan har skrivit en kravlista på vad den bör ha. minst.
* 15,4" skärm
* core 2 duo eller amd 64 x2 (turion)
* 1024 internminne
* grafikkort som är bra (!?)
* 80 gb hårddisk
* å nåt som hette sata (!?)
till detta har jag egna krav. lite mer estetiska sådana...
* den ska vara liten å oklumpig (!)
* helst av allt ska den vara rosa
* jag vill inte ha vilket B-märke som helst (drömmer om en ferrari-dator eller en lamborghini-dator...)
mamma (som ska köpa datorn) hade också krav...
* den får inte vara DYR! jag kan alltså glömma ferrari- å lamborghini-versionerna.

hur ska jag nånsin lyckas hitta en dator som klarar alla dom här kraven? omöjligt. tips mottages gärna ;-)

Kommentarer
Postat av: mia

hahahaha.

jag vill ha en ferrari acer-dator trot jag den hette. röd var den. och fin. undra om de har vad det nu hette.. sata? i går slocknade hela min dator (eller vem lurar jag, pappas dator som jag ockuperar är det ju). jag trodde att det var en propp som gått. men det visade sig att jag råkat slå av strömmen ... (det finns en knapp som ska stå på ett som jag råkade peta till så att den hamnade på noll). detta lyckades jag inte lista ut förrän ajg gått igenom hela proppskåpet. och teknisk var mitt andra namn sa vi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback