längtan

jag rensade ur min garderob och byrå idag. detta resulterade i två papperskassar med kläder som jag inte vill/kan ha. dom ska jag skänka till bättre behövande. om jag hittar nån...

sista kvällen med mamma hemma på hela sommaren nu. imorgon åker hon till frankrike. jag är väldigt avundsjuk! vill också åka till frankrike. vill sova på mitt alldeles egna loft, i min alldeles egna stora säng, och jag vill bada och sola vid min alldeles egna (ehm, kanske inte riktigt min egna) strand. jag vill! jag vill! jag vill! jag vill äta god mat till frukost, lunch och middag. en mumsig (men ack så fet...) croissant till frukost med sylt på, lite paella från gubben på marknaden till lunch och nån mumsig fisk- eller kycklingrätt till middag. åh. jag vill bada nere vid etangen på förmiddagarna och gå till havet på eftermiddagarna. jag vill gräva ner anders i sanden, spela strandtennis ute i vattnet eller kasta the waboba ball så långt jag bara kan så nån får simma och hämta den. jag vill! jag vill! jag vill!

men jag får inte. inte i år. jag måste jobba... eller måste och måste. jag ska jobba. jag behöver jobba. det är indirekt tvingande och mycket tråkigt. men men... nästa år kanske. då ska jag planera långt i förväg. för ner ska jag. jag måste. det är inte sommar utan frankrike.

Kommentarer
Postat av: Miss Sofie

Åh, Lina. Det där är precis så som jag minns frankrike. Veckorna därnere med dig och din familj har alltid varit de bästa på sommaren, fyllda med skratt, sol och glädje. Jag saknar det verkligen.

2007-07-09 @ 20:51:27
Postat av: me

miss sofie; ja. frankrike är magiskt på nåt sätt. jordens bästa plats nästan =D

2007-07-09 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback