hur vet man?

hjärta eller hjärna. hjärta eller hjärna.
hur vet man vad man ska lyssna på? när hjärtat säger kör på men hjärnan säger stopp. vilken väg ska man ta? och hur vet man sen att det man valde var det rätta? känner man tillfredsställelse? lycka? lättnad? eller är det precis tvärtom? kan man känna sorg, misslyckande och tomhet också när man valt rätt? vet man ens om man någonsin valt rätt? eller finns det inget rätt? är allt bara mer eller mindre fel? HUR VET MAN!?
jag önskar så innerligt att någon kunde visa mig vägen. jag är ensam och vilse i livets labyrint. jag behöver stöd, hjälp och någon som pekar mig åt rätt håll. för själv har jag ingen aning om vart jag är på väg. mot ett fint liv eller rakt ner i fördärvet...

if it's meant to be, then it will be...


Kommentarer
Postat av: Josephine

Hallå, du har snott det där ur mitt huvud! Mitt hjärta och hjärna kan aldrig samarbeta... Så himla jobbigt att inte veta vad man vill, vad man ska lyssna på. Jag funderar också på hur det känns när man valt rätt, för jag är lika förvirrad fortfarande fast jag redan är på väg åt ett håll...

Postat av: Josephine

Och jag lyssnade på hjärtat så då får jag skylla mig själv om jag får det krossat... Eller? Aldrig att nåt kan va lätt och självklart! Hoppas det går bra för dig iaf, vi får kämpa på och hoppas på det bästa helt enkelt.

2007-07-09 @ 08:25:57
URL: http://josephinemarialinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback