så less...

jag är så less på den här skiten som jag kallar liv.
för vafan är det för liv egentligen?

jag är så less på att vara den som tar emot all skit hela tiden.
jag är less på att vara den som hela tiden måste be om ursäkt.
less på att vara den som alltid mår sämst.

jag skulle göra vad som helst för att få ett fungerande liv. skulle göra allt för att byta ut mitt liv.
jag skulle verkligen det.
jag vill ha en helt normal fungerande familj. jag vill vara lika mkt värd som alla andra. jag vill inte få skit slängd emot mig som jag egentligen inte förtjänar. jag vill bara bli schysst behandlad.
jag vill inte behöva höra på 16 miljoner klagovisor varje dag från olika håll... jag klarar inte att bära på mer. jag behöver ventilera det som redan finns. jag vill inte bli trampad på någe mer. jag vill att folk uppskattar mig för den personen jag är och tycker om mig för det... inte bara för att det är bekvämt. jag vill vara den som folk anförtror sig åt men också den som folk vill ska anförtro sig åt dom.
jag vill vara värd det jag känner att jag är värd. mer än jag är.
jag vill bli älskad, kramad och tänkt på varje dag. jag vill märka att det finns någon som bryr sig. någon som finns för mig, varje dag - hela tiden. jag vill att någon frågar mig hur jag mår, för en gångs skull.
jag vill inte längre vara den där snälla som alla trampar rakt över. jag vill kunna säga vad jag tycker och tänker utan att vara orolig för att de som får höra det vänder på klacken och går. jag vill lita på någon igen.

och helst av allt... jag vill ha en rolig nyårsafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback